Nederlands |  English
Liquid-Motion
  page.php?4
 
Inlognaam:    Wachtwoord:      
Zoeken Liquid-Motion
A new day at the office
Over het leven van een call center agent
op vrijdag 04 november 2005, 01:33 uur
door Marshallmaster auteurslijst afdrukken van het content onderwerp creëren van een PDF bestand van het content onderwerp
in Artikelen > (Korte) verhalen
reacties: 6
hits: 962

Over het leven van een call center agent

Iedereen kent het wel: de wekker gaat en het liefst sla je hem meteen weer uit om je vervolgens een uur te verslapen. Gelukkig heb ik hier iets op gevonden: zet de wekker aan de andere kant van de kamer, zodat je je bed wel uit moet!

Maar eens in de zoveel tijd heb je ook wel eens een dag dat je meteen met beide benen naast je bed staat en er direct zin in hebt. Een dergelijk goede morgen had ik laatst. Om 6 uur stipt ging de wekker, want om 7 uur moest ik paraat zitten om de eerste zielige klanten hulp te bieden, bij problemen die optreden om 7 uur ‘s morgens. Wat voor problemen moet je dan in Godsnaam al hebben?




Met opgeheven hoofd liep ik naar de badkamer om mijn slaperige hoofd op te frissen. Omdat het vroeg was en er nog weinig mensen op de weg te vinden waren, was ik eerder dan gepland aanwezig en besloot ik nog even een krantje te lezen onder het genot van een kopje thee. Na het nieuws voor de derde keer te hebben gehoord en gelezen in een uur tijd was het tijd om de headset op mijn hoofd te zetten en mijn keel te smeren om de eerste en beste (?) klant te woord te staan. Mijn werk bestaat overigens uit het telefonisch te woord staan van klanten van een grote Nederlandse mobiele provider.

Normaal duurt het rond dit tijdstip altijd even voordat de eerste klant binnenkomt, maar in dit geval had ik de eerste klant al na twee minuten aan de lijn:

“Welkom, U spreekt met Marshallmaster. Waarmee kan ik u helpen?”
- “…”
“Hallo?”
- “…”
“Haaalloooo?”
- “…”


Fake call! Dat was de eerste die ’s morgens om 7 uur eens besloot de clown uit te gaan hangen en mij voor niks mijn welkomstritueel liet zeggen! Ik besloot direct weer gereed te gaan staan voor de volgende beller…

“Welkom, U spreekt met Marshallmaster. Waarmee kan ik u helpen?”
- “…”
“Hallo?”
- “…”


Fake call! Nog zo’n clown die denkt dat hij grappig is! Hierna volgde nog drie dezelfde monologen. Toen ging ik me toch afvragen of er misschien iets aan de hand was? Was het 1 april? Nee. Is Ralph Inbar still alive? Nee. Is mijn stem er nog wel? Ja, die was er nog. Zat de stekker van de headset er wel in? Ja, die zat er ook in. Misschien was de headset wel kapot. Terwijl ik de headset van mijn hoofd deed om te kijken wat er aan de hand was merkte ik dat de microfoon niet voor mijn mond zat, maar boven op mijn hoofd gedraaid had... :$




Na deze ochtendblunder nam ik – nog steeds met een goed gevoel - de volgende klant aan.

“Welkom, U spreekt met Marshallmaster. Waarmee kan ik u helpen?”
- “Hallo… Du sprecht mit…”


Je kunt je natuurlijk voorstellen dat mijn humeur meteen wat minder werd na deze swingende zin. Maar het ergste van de dag moest nog komen, bleek achteraf: mijn collega!

“Morgûh...”
- “Morgûh…”


Normaal gesproken is het reuze gezellig als mijn collega’s komen en ik niet meer alleen zit, maar deze collega was een onbekende voor mij. Hij werkte ook pas sinds kort bij ons en vertelde mij dat hij nog een hoop moest leren. “Fijn,” dacht ik “daar heb ik nu net zin in, zo’n collega die de hele tijd dingen komt vragen, terwijl dit voor mij routinewerk is!”. Uiteraard is het normaal gesproken helemaal niet erg als iemand wat aan je vraagt. Dan help je je collega’s graag en neem je de tijd voor ze. Dit keer was het anders. Of het nu aan mij lag of aan hem ben ik nog steeds niet achter, maar ik begon me wel steeds meer aan hem te ergeren.

Als iemand een vraag stelt neem je aan dat hij het niet snapt of iets niet weet, maar als iemand steeds een vraagt stelt en achteraf zelf het antwoord al denkt te weten, dan heb je aan mij de verkeerde. Vanaf een gegeven moment beantwoorde ik zijn vragen dan ook niet meer... Gezellig is anders!

Samenvattend wil ik dus concluderen dat je soms dus van die dagen hebt die goed lijken te beginnen, maar achteraf een klote dag blijken te zijn. Naar mijn bescheiden mening ligt dit probleem aan de eerste paar uur van die dag. Een goed begin blijft immers het halve werk!
Reacties
04/11 om 01:32 uur
Gast

Haha, heel erg herkenbaar... ;) Duitse klanten sta ik sowieso niet te woord! :@

Ik maakte vandaag ook iets moois mee... Een klant begon een conference call met drie andere van onze call center medewerkers. Ik weet niet wat de bedoeling was, maar ik denk dat hij opgewonden werd van het feit dat wij met z'n drieën erachter probeerden te komen wat er gebeurde...

Ik ben benieuwd naar je volgende editie! :P

04/11 om 17:36 uur
Gast

Prachtig item dit :D, Leuk in woord gebracht.

05/11 om 17:59 uur
Gast

kijk eens aan jaap....dit is nu ook echt een baantje voor jou! ;p

05/11 om 18:16 uur
Gast

Ja Ja, doe maar weer zo paulus...

07/11 om 15:18 uur
Gast

Hopelijk kijkt die "ene leuke collega" niet op deze site haha! ;)
Leuk stukje hoor! :)

07/11 om 16:54 uur
Gast

Leuk om te lezen... vooral naar al die verslagen van evenemnten en vrijetijdsdingen!
Het leven is niet altijd een feest.....! :)


Je moet ingelogd zijn om reacties te kunnen geven op deze site. Log eerst in of meld je aan Klik hier om aan te melden
© Copyright 2004 - 2019 - Liquid-Motion.nl
Opbouwtijd: 0.1377 sec, 0.0745 van dat voor queries. DB queries: 42. Geheugengebruik: 3,985kB