Nederlands |  English
Liquid-Motion
  page.php?4
 
Inlognaam:    Wachtwoord:      
Zoeken Liquid-Motion
GuildWars (PC)
op woensdag 15 juni 2005, 13:33 uur
door j0ker auteurslijst afdrukken van het content onderwerp creëren van een PDF bestand van het content onderwerp
in Recensies > Games
reacties: 0
auteur toegekende score: 90/100
hits: 4310

Deze MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) zou het antwoord moeten zijn op Blizzards World Of Warcraft. Benieuwd of dat ook echt zo is.

Het grootste en misschien wel het belangrijkste verschil tussen WoW en Guildwars is het feit dat je bij GW geen maandelijkse kosten hoeft te betalen. Als je WoW koopt moet je naast de prijs die je voor de game (ruim 40 euro) betaald ook elke maand een bedrag betalen (ongeveer 27 euro voor 2 maanden). Deze kosten worden in rekening gebracht voor het onderhoud van de server en de kosten van personages die de speler moeten ondersteunen.
Bij GW is dit niet het geval, al betreft het niet een echte MMORPG. Bij bijvoorbeeld WoW kom je constant andere spelers tegen in de wereld. Bij GW daarentegen kom je andere spelers alleen tegen in steden. Daar kun je wel een party vormen en samen op pad gaan maar zodra je buiten de stadsmuren bent zul je naast je party members geen andere spelers tegenkomen. Het fijne hieraan is wel dat je veel minder last hebt van lag.
Spelers kunnen in de steden met elkaar praten, items ruilen en guilds vormen. Wil je het tegen andere spelers opnemen dan zul je naar aparte arena’s moeten gaan. Het is dus onmogelijk om een nietsvermoedende speler in zijn nek te springen en zijn zuur verdiende items en geld te stelen.


Je begint het spel met het kiezen van de soort game die je wilt spelen. Je kunt een personage maken voor het gewone spel (je volgt een verhaallijn) of voor PvP (Player versus Player). Kies je voor het verhaal dan begin je met een personage op level 0 en zul je weken, zo niet maanden bezig zijn om hem op level 20 te krijgen. Bij een PvP personage begin je meteen op level 20 maar kun je geen missies uit het verhaal spelen. Het nadeel van een PvP personage is dat je naast een aantal pre-fixed personages geen speciale wapens hebt zolang je die in het verhaal niet hebt vrijgespeeld.
Je hebt alleen menselijke characters waar je uit kunt kiezen. In de toekomst is het misschien mogelijk om andere rassen te kiezen maar daarvan is tot op heden nog niets van bekend.
Van elk beroep dat je kunt kiezen heb je een mannelijk en vrouwelijk character die je kunt aanpassen zoals je wilt. Je kunt hem/haar een andere haarkleur geven, gezichtsuitdrukking veranderen en de lengte aanpassen. Je kunt een vrij uniek personage maken. De kleding en armour daarentegen moet je gaandeweg kopen en die kun je kleuren met flesjes verf die je kunt vinden of kopen (al zijn ze absurd duur verder in het spel).

De beroepen waaruit je kunt kiezen zijn:

Warrior: de sterkste class. Hoog aantal hitpoint maar vrij zwak op het gebied van magie. Zijn het best met close combat wapens zoals hamers, zwaarden en bijlen.
Ranger: een class met de fijne bijkomstigheid dat ze een dier kunnen temmen om met hun mee te gaan en voor hun te vechten. Verder zijn ze goed in tracking en booby traps plaatsen. Wapen van voorkeur is de boog.
Monk: voornamelijk een class die ter ondersteuning dient. Zijn niet zeer sterk maar wel goed in het genezen van andere characters. Bijna onmisbaar in een party mits ze goed worden beschermt door andere characters.
Elementalist: een wizard. Heeft spreuken in elk van de vier elementen en is dus vooral op afstand zeer gevaarlijk.
Mesmer: deze class maakt vooral gebruik van illusies om te winnen van zijn tegenstander. Met Imagend Burden kan hij er bijvoorbeeld voor zorgen dat het doelwit langzamer gaat bewegen. In close combat zijn ze niet sterk maar daar heb je warriors voor.
Necromancer: class gespecialiseerd met zwarte magie. Heeft skills waarmee doden tot leven gewekt kunnen worden om de party te helpen tijdens gevechten. Kan bijvoorbeeld ook de levens energie stelen van vijanden en die zelf gebruiken.



artikel index
pagina 1 - huidige : pagina zonder titel
pagina 2 : pagina zonder titel
© Copyright 2004 - 2020 - Liquid-Motion.nl
Opbouwtijd: 2.6272 sec, 2.5830 van dat voor queries. DB queries: 40. Geheugengebruik: 2,430kB